A la meua mare li han aconsellat una dieta sense greixos, així que, eliminat el porc i el be, ens queda l'alternativa del pollastre i del conill per a elaborar plats amb carn que siguen del seu grat. La meua mare no és de carn de vedella, vaca i altres carns més modernes que no van formar part de l'alimentació habitual durant gran part de la seua vida, doncs no es trobaven a l'abast dels habitants de les nostres zones rurals.
Antany, en els xicotets pobles de la muntanya, la carn no es consumia en grans quantitats i era, mes bé, menjar reservat per a celebracions i dies de festa. Lògicament, es consumia carn dels animals que es criaven en els corrals de les casa per al auto-consum: pollastres, conills, porcs i algun be. En el meu poble va aparèixer la primera carnisseria a la fi dels anys 50.
No és d'estranyar, per tant, que no existisquen en la nostra cuina tradicional molts plats de carn, ni que aquests tinguen especial singularitat.
El conill ha sigut sempre molt benvolgut i com a plat de carn s'ha pres tradicionalment fregit amb alls, amb tomaca o "en pepitoria". Qui, amb mes de 50 anys, no relaciona els menjars en el camp, en els romiatges o fins i tot en la platja amb una bona truita de creïlla i un conill amb tomaca?.
Aquesta és la recepta de conill amb tomaca, Espere que us agrade.
********************
A mi madre le han aconsejado una dieta sin grasas, así que, eliminado el cerdo y el cordero, nos queda la alternativa del pollo y del conejo para elaborar platos con carne que sean de su agrado. Mi madre no es de carne de ternera, vaca y otras carnes más modernas que no formaron parte de la alimentación habitual durante gran parte de su vida, pues no se encontraban al alcance de los habitantes de nuestras zonas rurales.
Antaño, en los pequeños pueblos de la montaña, la carne no se consumía en grandes cantidades y era, mas bien, manjar reservado para celebraciones y días de fiesta. Lógicamente, se consumía carne de los animales que se criaban en los corrales de las casa para su autoconsumo: pollos, conejos, cerdos y algún cordero. En mi pueblo apareció la primera carnicería a finales de los años 50.
No es de extrañar, por tanto, que no existan en nuestra cocina tradicional muchos platos de carne, ni que estos tengan especial singularidad.
El conejo ha sido siempre muy apreciado y como plato de carne se ha tomado tradicionalmente frito con ajos, con tomate o "en pepitoria". ¿Quien, con mas de 50 años, no relaciona las comidas en el campo, en las romerías o incluso en la playa con una buena tortilla de patata y un conejo con tomate?.
Esta es la receta de conejo con tomate, Espero que os guste.
Conill amb tomaca |
INGREDIENTS
• Un conill tallat en trossos menuts.
• Tres o quatre tomaques grans i madures, ben rallades.
• Tres o quatre dents d'all.
• Unes rames de julivert i de timó.
• Oli d'oliva (100 ml aproximadament),
• Tres culleradetes de sal i una de sucre.
MANERA DE FER
- Salar el conill.
- Sofregir els trossos de conill en oli abundant. Reservar-los.
- En el mateix oli, abocar la tomaca rallada i fregir-la a foc molt lent, remenant de tant en tant, fins que perga part de la seua aigua. Afegir-li el sucre i la sal.
-Picar en el morter els alls i el julivert. Afegir al fregit la picada i un poc de timó. Deixar coure uns minuts.
- Afegir els trossos de conill i tapar. Remenar de tant en tant per que no es creme la tomaca.
- Rectificar, si cal, de sal.
- Quan la tomaca i l'oli comencen a separar-se, retirar-ho del foc.
Anotacions: També es fa afegint al fregit trossos de pimentó roig o entreverat. En aquest cas, cal fregir el pimentó abans que la tomaca.
*********************
INGREDIENTES
• Un conejo cortado en trozos pequeños.
• Tres o cuatro tomates grandes y maduros, bien rallados.
• Tres o cuatro dientes de ajo.
• Unas ramitas de perejil y de tomillo.
• Aceite de oliva (100 ml aproximadamente),
• Tres cucharaditas de sal y una de azúcar.
MANERA DE HACER
- Salar el conejo.
- Sofreír los trozos de conejo en aceite abundante. Reservarlos,
- En el mismo aceite, abocar el tomate rallado y freírlo a fuego muy lento, removiendo de vez en cuando, hasta que pierda parte de su agua. Añadirle el azúcar y la sal.
-Picar en el mortero los ajos y el perejil. Añadir al sofrito la picada y un poco de tomillo. Dejar cocer unos minutos.
- Añadir los trozos de conejo y tapar. Remover de vez en cuando por que no se quemo el tomate.
- Rectificar, si hace falta, de sal.
- Cuando el tomate y el aceite empiezan a separarse, retirarlo del fuego.
Anotaciones: También se hace este plato añadiendo al frito trozos de pimiento rojo o entreverado. En este caso, hay que freír el pimiento antes que el tomate.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada